Nu har hundarna haft en veckas träningsuppehåll, vi har bara gått promenader, badat, plockat svamp och myst i trädgården. Särskilt Bosse har ju haft en intensiv träningsperiod innan provet och kunde behöva en paus. Idag tränade jag långa linjetag på vallarna här hemma. Dom fick se utläggen men sen gick jag jag en lång sväng och skickade från helt andra vinklar. Två låg dessutom på linje, så att dom andra gången var tvungen att gå över gammal vittring och desutom över cykelvägen ut på nästa vall. På vägen dit fick dom också ta sig diagonalt över ett dike. Jim springer en bekväm väg utan att hoppa diket, men det bryr jag mig inte om, hans träning är mest förströelse. Bosse gick väldigt raka, fina linjer, stannade dessutom klockrent på stoppen de gånger jag stoppade. Men han närsöker för snabbt och stort efter stoppet, jag måste vara på närmre håll för att det ska funka. Får börja kuta efter honom i skicken helt enkelt. Men det ska nog bli bra igen. 😉